آیا برنجی که میتوان برای نوزادان استفاده نمود را میشناسید؟

از آنجایی که آرسنیک در خاک، آب و هوا وجود دارد، سازمان غذا و داروی ایالات متحده سطوح آرسنیک را در غذاها، به ویژه در محصولات برنجی که معمولاً برای غذای نوزادان استفاده می‌شود، نظارت می‌کند.

در حین رشد، گیاهان برنج طارم فجر طلایی تمایل دارند آرسنیک را با سهولت بیشتری نسبت به سایر محصولات غذایی جذب کنند، که نیاز به آزمایش گسترده توسط FDA برای خطرات احتمالی مرتبط با آرسنیک مرتبط با مصرف در ایالات متحده دارد.

آرسنیک یک سرطان‌زای گروه 1 است و مقدار آرسنیک در  برنج پاکستان طبیعت با بیشترین غلظت در برنج قهوه‌ای و برنجی که در زمین‌هایی که قبلاً برای کشت پنبه استفاده می‌شد.

برنج پخته شده می‌تواند حاوی هاگ‌های باسیلوس سرئوس باشد که وقتی در دمای 4 تا 60 درجه سانتی‌گراد قرار می‌گیرد، یک سم استفراغ تولید می‌کند و هنگام ذخیره برنج پخته شده برای استفاده در روز بعد، خنک کردن سریع برای کاهش خطر تولید سم توصیه می شود.

یکی از انتروتوکسین های برنج صدری تولید شده توسط باسیلوس سرئوس در برابر حرارت مقاوم است و گرم کردن مجدد آلوده باکتری ها را از بین می برد، اما سم موجود را از بین نمی برد.

رشد و تولید برنج ایرانی طارم فجر متاثر از موارد زیر است: محیط زیست، خواص خاک، شرایط زیستی و اقدامات فرهنگی و عوامل محیطی شامل بارندگی و آب، دما، دوره نوری، تابش خورشید و در برخی موارد، طوفان های استوایی است.

عوامل خاک به نوع خاک و موقعیت آن در مناطق مرتفع یا پست اشاره دارد و عوامل بیوتیک با علف های هرز، حشرات، بیماری ها و گونه های محصول سروکار دارند.

برنج را می توان در محیط های مختلف، بسته به در دسترس بودن آب، کشت کرد و به طور کلی، برنج در مناطق پرآب رشد نمی کند، اما می تواند در اینجا زنده بماند و رشد کند و می تواند در برابر سیل زنده بماند.

  • منابع:
    1. Rinsing rice before cooking removes much of the starch
  • تبلیغات: 
    1. این نوع کلمپه در داروخانه قابل فروش شده است؟
    2. کشف حیرت انگیر غذای انسان های نخستین!
    3. با این ظروف می توان به خواب عمیق رفت
    4. برای داشتن یک زندگی مرفه به راحتی پول در بیاورید