بوی لیمو ترش در بازار تهران درنای مهاجر را به سمت تهران کشاند

در ترینیداد، مخلوطی از آب لیمو ترش در بازار تهران با الکل یا روغن نارگیل برای درمان تب، سرفه در سرماخوردگی و فشار خون بالا استفاده شده است.

علاوه بر این، از آب یا پوست رنده شده مخلوط با ملاس برای خارج کردن آب اضافی از بدن استفاده می شود و آب مخلوط با روغن زیتون برای عفونت رحم و سنگ کلیه تجویز می شود.

طبق طب سنتی هند، آب لیمو C. می تواند باعث قاعدگی شود. دوز توصیه شده برای این کار دو قاشق چایخوری دو بار در روز مصرف می شود.

لیمو

در طب سنتی رومانیایی، اسانس C. limon روی قند برای سرکوب سرفه تجویز می شد [3]. علاوه بر غنی بودن از ویتامین C، که به دفع عفونت ها کمک می کند، آب آن به طور سنتی برای درمان اسکوربوت، گلودرد، تب، روماتیسم، فشار خون بالا و درد قفسه سینه استفاده می شود.
در حال حاضر، نشریات علمی ارزشمند بر روی فعالیت‌های دارویی گسترده‌تر عصاره، آب و اسانس میوه لیمو C. تمرکز دارند. آنها شامل مطالعات، به عنوان مثال، فعالیت های ضد باکتری، ضد قارچی، ضد التهابی، ضد سرطانی، تولید کننده کبد و محافظت از قلب هستند.

پتانسیل دارویی C. limon با ترکیب شیمیایی غنی آن تعیین می شود. مهم ترین گروه متابولیت های ثانویه میوه شامل فلاونوئیدها و همچنین ترکیبات دیگری مانند اسیدهای فنولیک، کومارین ها، اسیدهای کربوکسیلیک، اسیدهای آمینه و ویتامین ها می باشد.

ترکیبات اصلی اسانس مونوترپنوئیدها به ویژه دی لیمونن هستند. این اجزای شیمیایی ارزشمند دلیل جایگاه مهم C. limon در صنایع غذایی و آرایشی می باشد.
هدف از این بررسی اجمالی، بررسی سیستماتیک آثار علمی و تجزیه و تحلیل عمیق آخرین تحقیقات و تبلیغات مربوط به C. limon به عنوان یک گونه گیاهی ارزشمند، مهم در داروسازی، آرایشی و بهداشتی و صنایع غذایی است. علاوه بر این، تحقیقات بیوتکنولوژیکی مربوطه ارائه شده است.2. جنس مرکبات
جنس Citrus یکی از مهم ترین زیرواحدهای طبقه بندی از خانواده Rutaceae است. میوه های تولید شده توسط گونه های متعلق به این جنس را در زبان محاوره ای مرکبات یا مرکبات می نامند. مرکبات معمولاً به دلیل خواص ارزشمند غذایی، دارویی و آرایشی شناخته شده اند.