تولید پودر ژله ژلوس از استخوان گاو در هندوستان حادثه برانگیز شد

پودر ژله استخراج شده از ماهی آب گرم دارای خواص مشابه با پودر ژله ژلوس گاو بود.

بر اساس Tongnuanchan و همکاران، پودر ژله مشتق شده از ماهی قادر به تولید پلیمرهای زیستی است که هیدرولیز جزئی برای تولید لایه های بسته بندی زیست تخریب پذیر به دلیل خواص مکانیکی عالی، کیفیت بالا، زیست سازگاری خوب، عدم سمیت و خواص شکل دهی عالی است.

در نتیجه، هنگام برخورد با آب، استحکام مکانیکی را می توان به راحتی تضعیف کرد و ممکن است منجر به محدودیت استفاده آبدوست از پودر ژله شود.

برای حل این مشکل، ترکیبات آبگریز مختلف، مانند موم، چربی، و روغن، استفاده می شود تا ویژگی های سد آب خود را افزایش دهد.

ژله

تجاری سازی پودر ژله بیشترین کاربرد را در میان انواع دیگر هیدروکلوئیدهای موجود در بازار دارد. تا حد زیادی، پودر ژله در واقع یک ماده چند متغیره و کاربردی در زندگی امروزی است.

از دیدگاه مصرف در بازار امروز، طبق گزارش گراند ویو ریسرچ، برآورد اندازه بازار پودر ژله در سال 2025 به 5.0 میلیارد دلار خواهد رسید. تا پایان سال 2027 اندازه بازار پودر ژله به 6.7 میلیارد دلار پیش‌بینی می‌شود.

با CAGR 9.29 درصد. شکل 3 گسترش بازارپودر ژله را از سال 2016 تا 2027 نشان می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود که این اندازه بازار تقاضای 868.9 کیلوتن پودر ژله را در 7 سال آینده به دلیل راحتی و محصولات غذایی و نوشیدنی کاربردی همراه با کاربردهای دارویی ایجاد کند.

استخوان گاو، پوست خوک و پوست گاو منابع سنتی تولید پودر ژله هستند، اگرچه برخی از مشتریان این منبع پودر ژله را به دلیل مسائل مذهبی و بهداشتی که دائماً مورد توجه مشتریان است، رد می کنند.

بنابراین، پودر ژله آبی که از حیوانات دریایی مانند ماهی، پوست، فلس و استخوان برداشت می‌شود، می‌تواند جایگزینی برای این ژلاتین‌های پستانداران باشد.

با این حال، استخوان های گاو (گاو) و حیوانات خطر سلامتی قابل توجهی برای پودر ژله خوراکی دارند، مانند بیماری پا و دهان (FMD)، آنسفالوپاتی اسفنجی شکل گاو (BSE) یا بیماری گاو جنون.

علاوه بر این، نشان داده شده است که پودر ژله مبتنی بر گوشت گاو در مقابل مصرف کنندگان مسلمان و یهودی آسیب پذیر است.