حشره ای در روغن کنجد فله ای وجود دارد که با ورود به گوش انسان سبب فلج انسان می شود

فهرست روغن‌های گیاهی شامل تمام روغن‌های گیاهی است که با قرار دادن قسمت مربوطه گیاه تحت فشار، برای خارج کردن روغن از گیاهان استخراج می‌شوند.

اگرچه تعداد کمی از گیاهان کاملاً بدون روغن هستند، روغن حاصل از مجموعه کوچکی از محصولات عمده روغنی که با چند ده محصول روغنی کوچک تکمیل شده است، به طور گسترده مورد استفاده و تجارت قرار گرفته است.

روغن کنجد فله ای همچنین ممکن است با حل کردن قسمت‌هایی از گیاهان در آب یا حلال دیگر و تقطیر روغن (معروف به اسانس)، یا با تزریق قسمت‌هایی از گیاهان در روغن پایه (فرآیندی که به عنوان خیساندن شناخته می‌شود؛ به فهرست خیسانده شده مراجعه کنید) از گیاهان استخراج شود. روغن ها).

روغن

اسانس های مقطر اغلب خواص و کاربردهای کاملاً متفاوتی با روغن های گیاهی دارند و در لیست اسانس ها ذکر شده اند. روغن های گیاهی را می توان به روش های مختلفی طبقه بندی کرد، به عنوان مثال:

بر اساس منبع: بیشتر، اما نه همه روغن‌های گیاهی از میوه‌ها یا دانه‌های گیاهان استخراج می‌شوند، و روغن‌ها ممکن است با گروه‌بندی روغن‌های گیاهان مشابه، مانند «روغن‌های آجیل» طبقه‌بندی شوند.
با استفاده: روغن های گیاهان در پخت و پز، برای سوخت، برای لوازم آرایشی، برای اهداف پزشکی، و برای سایر اهداف صنعتی استفاده می شود.
روغن های گیاهی در زیر در طبقات مصرف رایج گروه بندی می شوند. این روغن ها بخش قابل توجهی از تولید روغن خوراکی در سراسر جهان را تشکیل می دهند. همه آنها نیز به عنوان روغن سوخت استفاده می شوند.

روغن نارگیل، روغنی برای پخت و پز، سرشار از چربی اشباع شده، به ویژه در پخت و پز و لوازم آرایشی استفاده می شود. روغن ذرت، یک روغن معمولی پخت و پز با بو یا طعم کمی است.
روغن پنبه دانه، که در ساخت چیپس سیب زمینی و سایر غذاهای میان وعده استفاده می شود. چربی های ترانس بسیار کم است. روغن کانولا (انواع روغن کلزا)، یکی از پرمصرف ترین روغن های پخت و پز، از رقم (با علامت تجاری) کلزا.
روغن زیتون که در آشپزی، لوازم آرایشی و بهداشتی، صابون ها و به عنوان سوخت چراغ های روغنی سنتی استفاده می شود.
روغن پالم، پرمصرف ترین روغن استوایی است. همچنین برای تولید سوخت زیستی استفاده می شود.
روغن بادام زمینی (روغن آجیل آسیاب شده)، روغنی شفاف است که برای سس سالاد استفاده می شود و به دلیل دود بالای آن، مخصوصاً برای سرخ کردن استفاده می شود.
روغن گلرنگ، بیش از 50 سال است که برای صادرات تولید می شود، ابتدا برای استفاده در صنعت رنگ، در حال حاضر بیشتر به عنوان روغن پخت و پز.
روغن کنجد، فشرده سرد به عنوان روغن پخت و پز سبک، پرس گرم برای طعم تیره تر و قوی تر. روغن سویا، به عنوان یک محصول جانبی از فرآوری کنجاله سویا تولید می شود. روغن آفتابگردان، روغن معمولی پخت و پز است که برای تولید بیودیزل نیز استفاده می شود.