خوردن خرما مضافتی صادراتی از سلامت دستگاه گوارش حمایت می کند

خرما مضافتی صادراتی از سلامت دستگاه گوارش حمایت می کند، سه خرما حدود 18 درصد از هدف روزانه فیبر را تامین می کند که از عملکرد خوب گوارش پشتیبانی می کند.

مطالعه ای که در سال 2015 در مجله بریتانیایی تغذیه منتشر شد، به طور خاص به تأثیر مصرف خرما بر روده پرداخت. مردان سالم به طور تصادفی برای خوردن هفت خرما در روز یا یک مخلوط کربوهیدرات و قند به مدت 21 روز به آنها تقسیم شدند. پس از یک دوره شستشوی 14 روزه، گروه ها تغییر کردند.

محققان دریافتند که در حین خوردن خرما، افراد مورد مطالعه بهبودهایی را در دفعات دفع مدفوع و کاهش سطح مواد شیمیایی مدفوع که به سلول‌ها آسیب می‌رسانند و جهش‌هایی را که ممکن است منجر به سرطان شود، افزایش می‌دهند، تجربه کردند.

خرما

اگر تا به حال یبوست را تجربه کرده اید، می دانید که چگونه می تواند سطح انرژی و راحتی کلی شما را خراب کند. خرما می تواند راهی ساده برای حرکت دادن همه چیز باشد.

خرما از سلامت قلب و تنظیم قند خون محافظت می کند
یک مطالعه در سال 2020 مصرف خرما را بر روی چربی خون و شاخص گلیسمی آزمایش کرد. 100 مرد و زن مبتلا به دیابت نوع 2 به طور تصادفی به مدت 16 هفته یا اصلاً خرما نخوردند یا روزانه سه خرما به آن اضافه کردند.

مصرف کنندگان خرما کاهش معنی داری در کلسترول تام و LDL “بد” را تجربه کردند. و HbA1c (معیار کنترل قند خون در دوره دو تا سه ماهه قبلی) در مصرف کنندگان خرما تغییری نکرده است.

این مطالعه نشان می دهد که خرما به طور بالقوه می تواند تأثیر مفیدی بر پروفایل لیپیدی داشته باشد، به ویژه در کاهش کلسترول تام و افزایش HDL، به دلیل محتوای پلی فنلی بالای خرما (پلی فنل ها ریز مغذی هایی هستند که به طور طبیعی در گیاهان وجود دارند).

علاوه بر این، این مطالعه نشان می دهد که مصرف متوسط خرما به دلیل شاخص گلیسمی پایین خرما بر سطح گلوکز تأثیر نمی گذارد.