خوردن نمک صورتی دختر بچه ای را به کام مرگ کشاند

با توجه به مقادیر نسبتاً محدودی که مردم به طور معمول نمک صورتی مصرف می کنند و مقدار اندک این مواد معدنی در نمک، بعید به نظر می رسد که مزایای قابل اندازه گیری یا قابل توجهی برای سلامتی داشته باشند.

از آنجایی که حاوی 98 درصد کلرید سدیم است، این بدان معناست که تنها حدود 2 درصد از این مواد معدنی مختلف تشکیل شده است.برخی از مردم بر این باورند که نمک صورتی هیمالیا نسبت به نمک معمولی، سدیم کمتری دارد. با این حال، هر دو نوع تقریباً 98 درصد کلرید سدیم دارند.

از آنجایی که نمک صورتی اغلب کریستال های بزرگتری نسبت به نمک خوراکی دارد، از نظر فنی حاوی سدیم کمتری در هر قاشق چای خوری است.

همچنین طعم شور تری نسبت به نمک خوراکی دارد، به این معنی که فرد می تواند برای رسیدن به همان طعم، نمک کمتری را در یک وعده مصرف کند.

با این حال، نمک صورتی در اندازه گرانول کوچکتر نیز موجود است که بیشتر شبیه نمک معمولی است. این را هنگام چاشنی غذا و اندازه گیری میزان مصرف سدیم در نظر بگیرید.

انجمن قلب آمریکا (AHA) توصیه می کند که بیش از 75 درصد منبع قابل اعتماد مصرف سدیم از نمک موجود در غذاهای فرآوری شده و آماده تامین می شود. نمک سفره مقدار زیادی سدیم را به یک وعده غذایی اضافه نمی کند.

نمک طبیعی تر
برخی ادعا می کنند که نمک هیمالیا طبیعی تر از نمک خوراکی است. به نظر می رسد این ادعا دارای ارزش است.

نمک سفره معمولاً به شدت تصفیه می‌شود و برای جلوگیری از تشکیل کلوخه‌ها با مواد ضد جوش مخلوط می‌شود، مانند آلومینوسیلیکات سدیم یا کربنات منیزیم.

نمک هیمالیا کمتر مصنوعی است و معمولاً حاوی مواد افزودنی نیست. کمکی به هیدراتاسیون برخی بر این باورند که افزودن مقداری نمک صورتی به وعده‌های غذایی یا نوشیدنی‌ها می‌تواند به بدن در رسیدن به تعادل مایعات بهینه و جلوگیری از کم‌آبی بدن کمک کند.

درست است که سدیم برای حفظ تعادل مایعات مناسب ضروری است. با این حال، این در مورد سدیم از منابع دیگر و همچنین نمک صورتی هیمالیا صادق است.