خوردن چیپس انبه خشک برای کوهنوردان ضروری است

مطالعات در مورد سینتیک خشک کردن چیپس انبه خشک لایه نازک انبه برای حمایت از افزایش احتمالی در تجاری سازی چیپس های انبه خشک به دلیل افزایش علاقه مصرف کنندگان به غذاهای خشک با کیفیت بالا با حداقل مواد افزودنی و نگهدارنده مهم است.

علاوه بر این، بسیاری از محققانی که روی فرآیند خشک کردن چیپس انبه خشک کار می کنند به اهمیت حفظ ویژگی های کیفی (مانند رنگ و انقباض) و همچنین خواص ترمودینامیکی مرتبط با کاهش مصرف انرژی جلب شده اند.

این مطالعه تأثیر دمای خشک کردن چیپس انبه خشک و تفاوت‌های رقمی را بر ویژگی‌های رطوبتی انتخابی، pH، اسیدیته، رنگ و ویتامین C انبه ارزیابی کرد. نتایج حاصل از این مطالعه ممکن است در افزایش فرآیندهای خشک کردن، ارائه مرجع برای طراحی خشک کن، و بهبود کیفیت فیزیکوشیمیایی و تغذیه ای میوه های چیپس انبه خشک مفید باشد.

چیپس

انبه از مزارع IdealEbenLiz در Somanya، منطقه Yilo Krobo در منطقه شرقی غنا برداشت شد. میوه ها به مدت 24 ساعت در دمای 5 درجه سانتی گراد نگهداری شدند تا حمل و نقل در مسافت های طولانی شبیه سازی شود.

خشک کردن چیپس انبه خشک در دماهای تعیین شده به مدت 8-14 ساعت انجام شد. برای تعیین میزان رطوبت از نمونه های سه تکراری و برای تجزیه و تحلیل داده ها از میانگین ها استفاده شد. پس از اتمام خشک شدن، نمونه ها به مدت 5 دقیقه خنک شدند و در پلی کیسه های ضخیم شفاف بسته بندی شدند.

سپس با استفاده از یک سیلر حرارتی (شماره مدل QNS-300 L، شماره مورد LB032E، 230 V، 50/60 Hz، 450 W، چین) مهر و موم شدند و برچسب گذاری شدند. نمونه ها برای تجزیه و تحلیل بیشتر در یخچال با دمای 5 درجه سانتیگراد نگهداری شدند.

خشک کن مکانیکی چیپس انبه خشک بر اساس طراحی خشک کن صنعتی R. Royce، انگلستان ساخته شده است. قسمت های اصلی خشک کن شامل محفظه خشک کن که سینی های خشک کن را در خود جای داده است.

عناصر گرمایشی که به عنوان منبع گرما عمل می کنند، صفحه کنترلی که دما را تعدیل می کند و زمان خشک کردن چیپس انبه خشک و خروجی اگزوز که از طریق آن رطوبت تبخیر شده میوه از خشک کردن خارج می شود. محفظه اتاق.

عناصر گرمایش (هر کدام 1.5 کیلووات) به صورت افقی در یک خط مستقیم در امتداد بخش میانی دو طرف خشک کن داخلی قرار گرفتند. خشک کن فعلی دارای ظرفیت 40 کیلوگرم با یک محفظه 20 سینی بود.

برای دستیابی به ویژگی های خشک کردن چیپس انبه خشک لایه نازک، از یک بار 2 کیلوگرمی در هر طرح سینی استفاده شد. تمام کناره های خشک کن کابینتی عقب افتاده بود تا اتلاف حرارت از خشک کن به محیط به حداقل برسد.