رب انار ناژه قوی ترین آنتی اکسیدان برای درمان انواع سرطان ها است

فعالیت آنتی اکسیدانی رب انار ناژه سه برابر قوی تر از بسیاری از منابع غذایی دیگر پلی فنل ها مانند چای سبز و Emblica officinalis است.

مصرف روزانه رب انار خطر ابتلا به بیماری های مختلف مرتبط با قلب، کلیه، پوست را کاهش می دهد و همچنین سلامت عمومی جسمی و روانی را ارتقا می دهد.

رب انار یک الکترون را به رادیکال های آزاد منتقل می کنند که در نتیجه با جفت شدن الکترون های آنها پایدار می شوند. این از آسیب به سلول ها و بافت های ناشی از استرس اکسیدانی جلوگیری می کند.

رب

مطالعات همچنین خواص آنتی اکسیدانی و ضد آترواسکلروتیک رب انار را ثابت کردند که به محتوای بالای پلی فنول ها در گالوتانین های آزاد و متصل، آنتوسیانین ها و سایر فلاونوئیدها مربوط می شود.

در بسیاری از میوه‌هایی که معمولاً مصرف می‌شوند مانند انار، انواع توت‌ها، امبلیکا و غیره، فنولیک‌ها اجزای اصلی آنتی‌اکسیدانی بودند و محتوای کل آن‌ها به طور مستقیم با فعالیت آنتی‌اکسیدانی آن‌ها متناسب بود.

این بدان معناست که کمی سازی اجزای اصلی فنلی موجود در نمونه ها، ایده ای تقریبی در مورد پتانسیل آنتی اکسیدانی ارائه می دهد. یکی از چالش‌های اصلی که تحلیلگران در راه‌اندازی روش HPLC نمونه‌های رب انار با آن مواجه هستند، ویسکوزیته بالا به دلیل شربت قند است.

محتوای بالای شربت قند، نمونه رب انار را منحصر به فرد می کند. برای غلبه بر این مشکل باید یک تکنیک استخراج کارآمد بالا ایجاد شود. روش استخراج نمونه برای تجزیه و تحلیل HPLC ترکیبات گیاهی به طور معمول با استخراج فاز مایع- مایع و جامد انجام می‌شود.