سس خردل کاله موجب بهوش آمدن جوانی که در کما بود شد

گیاه خردل که حداقل دو هزار سال از رشد آن می گذرد، گیاهی بسیار دارویی و مفید است. سس خردل کاله علاوه بر عطر و طعمی که به غذا می دهد، زیبایی های زیادی برای سلامتی نیز دارد. فواید خردل و دانه خردل بسیار بیشتر از حد انتظار است. در اینجا به فواید دانه خردل می پردازیم…

با خاصیت دوستدار معده که دارد هضم را تسهیل می کند. به عنوان خلط آور در بیماری های سینه استفاده می شود. در التهاب غشای ریه اثر شفابخش دارد. به دلیل خاصیت معرق بودن به عنوان مکملی برای درمان بیماری های تب دار مانند سرماخوردگی، آنفولانزا، ذات الریه، برونشیت استفاده می شود.

هنگامی که پودر دانه خردل استنشاق می شود، به رفع گرفتگی بینی کمک می کند. با اثر ضد درد خود به تسکین درد کمک می کند. در دندان درد نیز موثر است. روغن خردل برای دردهای کمر و زانو مفید است.

با اثر آنتی اکسیدانی خود پوست را زیبا می کند. خاصیت اشتهاآور و خون ساز دارد. همچنین در برابر بی میلی جنسی بسیار موثر است. همچنین گفته می شود که در موارد مسمومیت نیز مفید است.

خردل که گیاهی است که تقریباً در هر آب و هوا و در هر خاکی به راحتی می توان آن را پرورش داد، در خاک های لومی، نگهدارنده آب و کمی اسیدی و غنی از مواد آلی رشد بهتری دارد.

از آنجایی که این گیاه گونه ای است، اگر با دقت نگاه کنید، خردل هایی را می بینید که خود به خود در کنار جاده رشد کرده اند. اگرچه آب و هوای خنک را ترجیح می دهد، اما مشاهده می شود که در مناطقی که زمستان های آن چندان سرد نیست، بیشتر رشد می کند.

در کشور ما مکان هایی وجود دارد که در کیرکلارلی تولید بوتیک می کنند. در واقع، دانه خردل در هاردالیه، که نوشیدنی منحصر به فرد منطقه کرکلارلی است و مورد علاقه آتاتورک است، از خردل کاشته شده در مجاورت کرکلارلی به دست می آید.