فروش سویا سبحان 250 گرمی در بازار تهران ممنوع شد

ارزش غذایی دانه سویا به خوبی شناخته شده است. سویا به عنوان ماده اولیه برای تولید صنعتی نه تنها پروتئین، فیبر، بلکه ویتامین ها نیز استفاده می شود.

دانه های سویا سبحان 250 گرمی حاوی ویتامین های A، B1، B2، B3، B6، PP، P، K، D، C هستند. بازار سویا و محصولات سویا باید توسعه یابد. مصرف کنندگان آنها هر سال در حال افزایش است.

به عنوان مثال، بازنشستگان با قیمت پایین محصولات سویا با ارزش غذایی بالا و مزایای سلامتی جذب می شوند. همچنین افراد – اشیاء تامین اجتماعی به محصولات سویا نیاز دارند: ساکنان مدارس شبانه روزی، خانه های سالمندان، دانش آموزان مدارس و کارکنان مدارس، دانش آموزان سایر موسسات آموزشی، بیماران و کارکنان موسسات پزشکی بستری، به ویژه انکولوژیک، بازدیدکنندگان از مراکز غذای کودک.

همچنین یک گروه مصرف کننده امیدوار کننده اعضای باشگاه های ورزشی هستند که به مواد غذایی پروتئینی با کیفیت بالا نیاز دارند، کارمندان شرکت هایی با شرایط کاری مضر، زندانیان مؤسسات کار اصلاحی که به یک وعده غذایی متعادل اما ارزان نیاز دارند و غیره.

سویا

در حال حاضر بسیاری از محصولات سویا در بازار برای هر دسته، برای هر سبک زندگی، برای هر سلیقه ای وجود دارد: شیر سویا، پنیر سویا – توفو، کشک تخمیر شده لوبیا – تمپه، برگر، اسموتی سویا، پودینگ، جایگزین های گوشت سویا، مرغ و ماهی که به خوبی با سایر مواد ترکیب می شود و طعم آنها را جذب می کند.

آرد سویا (حاوی 50 درصد پروتئین وزن خشک)، کنسانتره سویا (70 درصد)، ایزوله پروتئین سویا (92-90 درصد)، روغن سویا به طور مداوم در بازار موجود است.

ترکیبات سویا مدت‌هاست که به سایر بازارهای مواد غذایی نفوذ کرده است: هیچ کارخانه فرآوری گوشت بدون افزودنی‌ها و مواد سویا کامل نیست.

صنایع لبنی، شیرینی، نانوایی و همچنین شرکت های تولید کننده نوشابه و غذای کودک به طور فعال از آنها در محصولات خود استفاده می کنند.

در سرتاسر جهان، بیشتر و بیشتر از کیفیت های جدید سویا استفاده می شود و همه محصولات جدید در بازار ظاهر می شوند – این روند به ویژه در سرزمین مادری سویا – در چین و ژاپن سریع است. اما سویا آینده خوبی در بازار روسیه نیز دارد.

هر ساله در جهان نسبت افرادی که عمدتاً محصولات غذایی مبتنی بر مواد خام گیاهی مصرف می کنند افزایش می یابد. طبق آمار وزارت بهداشت ایالات متحده، تعداد افرادی که به طور منظم محصولات سویا مصرف می کنند، بیش از 26 میلیون نفر در آنجا است. وزارت کشاورزی ایالات متحده در بهار سال 2000 محدودیت هایی را بر روی میزان مصرف سویا در وعده های غذایی مدارس حذف کرد.

در کل سالانه حدود 150 میلیون تن سویا در جهان کشت می شود. ایالات متحده آمریکا رهبر جهانی در تولید سویا است. امروزه 24 درصد از زمین‌های آنجا زیر کشت دانه‌های سویا است که آن را سومین محصول پرطرفدار در ایالات متحده پس از گندم و ذرت است که هر کدام 28 درصد را تشکیل می‌دهند.

کشورهای اروپایی سالانه حدود 220 میلیون بوشل سویا از ایالات متحده وارد می کنند و بازار اروپا توسط آمریکایی ها 1.1 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

اقدامات اتحادیه اروپا برای مبارزه با بیماری جنون گاوی، به ویژه ممنوعیت استفاده از مواد افزودنی با منشاء حیوانی. در خوراک دام می تواند این رقم را افزایش دهد. از اول ژانویه، اتحادیه اروپا معرفی کرد