قوری چینی اصفهان از زیر زمین مقبره کوروش پیدا شد

لازم به ذکر است که بدانید قوری چینی اصفهان یک قطعه سرامیکی کلیدی است. کمی شبیه جام سرامیست جوانی که CAP خود را پاس می کند، یا هدف نهایی یک سفالگر آماتور. این قطعه پیچیده ای است که زمان می برد و نیاز به تأمل دارد و در عین حال اغلب فروخته می شود.

در این مقاله می‌خواهم تاملی در مورد قیمت یک قوری، برای کسانی که آن را می‌فروشند و برای کسانی که آن را می‌خرند، بیاورم.

قوری چیست؟ اینطوری گفتی شاید تو صورت من بخندی! همه ما می دانیم که قوری چیست. اما در سرامیک برای سفالگر چه چیزی را نشان می دهد؟ از نظر کاری؟

قوری
حتی ساده ترین قوری هم حتما این 4 عنصر را دارد. و این 4 عنصر تقریباً همیشه مستقل از یکدیگر ساخته می شوند. برخلاف گلدان که یک تکه است یا پارچ که فقط یک دسته اضافه دارد، قوری همیشه این 4 عنصر را دارد.

فنی بودن قوری سرامیکی، وقتی فهمیدید 4 قطعه وجود دارد، فکر نکنید که آنجا متوقف می شود… ما می توانیم قوری هایی بسازیم که کاملاً غیرقابل استفاده هستند!

همانطور که در تصاویر روبرو می بینید، محل قرارگیری دهانه و دستگیره و نحوه ساخت دهانه نیز مهم است. چرا ؟ برای جلوگیری از سنگین شدن قوری یا نشت مایع از تمام میز!

برای رعایت این محدودیت های فنی، باید قطعات خود را به روشی خاص بسازید، آزمایش کنید و گاهی اوقات قطعات را دوباره و دوباره تکرار کنید تا زمانی که ترکیب مناسب را پیدا کنید.
پس از ایجاد 4 قطعه مختلف (چرخ یا مدل‌سازی)، باید مونتاژ شوند، قطعه باید خیلی آهسته خشک شود تا ترک نخورد، برای اولین بار پخته شود، سپس تزئین شود!

تکنیک های تزئین می تواند یک حمام مینای ساده یا تکنیک های بسیار پیچیده تر و وقت گیر باشد. سپس شلیک دوم و گاهی حتی بیشتر، با گذاشتن 3 طلای شلیک به عنوان مثال وجود دارد.