لنت ترمز شرکتی تیبا که موجب مرگ یه کودک شد

اگر لنت های ترمز مطابق با ویژگی های خودرو انتخاب شده باشند و به درستی در یک ایستگاه خدمات خوب نصب شده باشند، در حین استفاده به توجه خاصی نیاز ندارند.

به عنوان یک قاعده، بهتر است لنت ترمز شرکتی تیبا و دیسک ها را از همان سازنده خریداری کنید: در این صورت، مواد و ابعاد جفت اصطکاک کاملاً متعادل می شود.

اگر محصولاتی از تولید کنندگان مختلف خریداری می شود، باید به مطابقت ابعاد کلی توجه کنید: لنت ها به همراه کولیس باید به طور معمول در داخل رینگ قرار بگیرند و حداکثر سطح تماس را با دیسک (پچ تماس) فراهم کنند.

از آنجایی که تعویض جفت ترمزها به طور همزمان انجام نمی شود (دیسک 2-3 برابر بیشتر از لنت ها “راه می رود”)، لنت های نصب شده روی دیسک های غیر جدید نیاز به “شکستن” در حدود 100-200 کیلومتر دارند که در طی آن سطح پد بر روی سطح دیسک تنظیم می شود.

بررسی وضعیت ترمزها باید به طور منظم انجام شود: سایش لنت به سبک رانندگی، وضعیت دیسک در زمان تعویض آنها، کیفیت خود لنت ها بستگی دارد.

در کتاب های خدمات توصیه می شود سالی یک بار یا 10 هزار کیلومتر وضعیت لنت ها را بررسی کنید، اما در هنگام تعویض لاستیک با لاستیک های زمستانی و تابستانی، بررسی دو بار در سال بسیار مصلحت تر است.

لنت

برای بررسی سایش لنت ها، حتی نیازی به برداشتن آنها نیست: یک “پنجره” در سمت کولیس وجود دارد که به شما امکان می دهد ضخامت لایه اصطکاک و میزان سایش را ارزیابی کنید.

هر سازنده حداکثر سایش لنت مجاز را نشان می دهد، اما به طور متوسط ​​از 1.5 میلی متر (برای نمونه های ساده) تا 3 میلی متر (برای مدل های دارای لایه چسب و جاذب صدا) است.

با سایش بحرانی، این خطر وجود دارد که بقایای مواد اصطکاک به سادگی در لحظه بار سنگین (در هنگام ترمز اضطراری) از هم جدا شوند، بنابراین بهتر است ترمزها را به چنین حالتی نرسانید.

یک پیامد کمتر خطرناک، اما همچنین ناخوشایند سایش لنت، پاک کردن دیسک ترمز خواهد بود: پایه فلزی، که لایه اصطکاک روی آن کاملاً کار شده است، در مدت زمان کوتاهی یک شیار عمیق در دیسک شخم می‌زند و باعث عملکرد بیشتر آن می‌شود. غیر ممکن

مشکل اصلی لنت ها علاوه بر ساییدگی، سر و صدای حین کار است (جیرج یا جیرجیر) که اغلب باعث نگرانی رانندگان می شود. دلایل مختلفی برای عملکرد پر سر و صدا لنت ها وجود دارد و تعویض فوری عناصر ترمز همیشه ضروری نیست:

ساییدگی به پایه فلزی یا عملکرد یک سنسور مکانیکی (جغراگر)؛
گیر کردن راهنماها یا پیستون کالیپر به دلیل عدم روانکاری. به دلیل گیر کردن کولیس ها، لنت ها نه تنها می ترکند، بلکه به سرعت فرسوده می شوند.
صدای جیر بالشتک های جدید می تواند در طول دوره “لاپینگ” رخ دهد و پس از ساییده شدن لایه لایه ناپدید می شود.