لوله و اتصالات پلاستیکی ایرانی که یک فوتبالیست پرتقالی در خانه اش استفاده کرد

لوله فلکسی، مخفف لوله انعطاف پذیر، معمولا از فولاد ضد زنگ ساخته می شود. رایج ترین کاربرد آن برای اتصال لوله به وسایلی مانند آبگرمکن، توالت و سینک است. به طور کلی برای استفاده در داخل دیوارها یا کف مجاز نیست.

لوله فلکسی مانند لوله و اتصالات پلاستیکی در طول ها و اندازه های زیادی تولید می شود، و در حالی که تا حدودی بادوام است، پس از سال ها فرسودگی و پارگی، شکست می خورد. همچنین نسبتاً گران است، با این حال، شما نیازی به استفاده از مقدار زیادی از آن در هر پروژه خاصی ندارید.

لوله های فولادی ضد زنگ در واقع گران تر از لوله های مسی هستند. با این حال، قیمت بالا نشان دهنده سطح بالای کیفیت است.

لوله های فولادی ضد زنگ قوی و مقاوم در برابر خوردگی هستند. لوله‌های فولادی ضد زنگ به دلیل توانایی مقاومت در برابر خوردگی، در مناطق مستعد به آن، مانند جوامع ساحلی، انتخاب ارجح هستند.

لوله

 

لوله های فولادی ضد زنگ در دو نوع انعطاف پذیر و سفت موجود است و در اندازه های مختلف موجود است. لوله ها با استفاده از کوپلینگ به یکدیگر متصل می شوند.

فولاد گالوانیزه یک لوله فولادی سفت و سخت و مقاوم در برابر خوردگی است که برای زهکشی، تامین آب و سایر اهداف استفاده می شود.

زمانی این ماده انتخابی برای لوله کشی منازل بود، با لوله هایی که با لایه ای از روی پوشانده شده بودند تا از زنگ زدگی جلوگیری کنند، اما امروزه برای تامین آب بسیار کمتر رایج است.

دلیل آن این است که لوله های فولادی گالوانیزه به خطر افتادن ایمنی آب، خوردگی و ایجاد زنگ زدگی که می تواند در طول زمان وارد جریان آب شود، شناخته شده است.

البته لوله های فولادی گالوانیزه کاملا کنسل شده اند. هنوز هم می توان از آنها برای خطوط گازرسانی استفاده کرد و استحکام آنها آنها را برای آن ایده آل می کند.