مدیر بازرگانی ژاپنی که به عنوان رئیس شرکت هوندا موتور، آموزشی ویبولیتین

کاواموتو نوبوهیکو، (زاده 3 مارس 1936، توکیو، ژاپن)، مدیر بازرگانی ژاپنی که به عنوان رئیس شرکت هوندا موتور، آموزشی ویبولیتین (1990-1998)، سرمایه لازم برای تولید ظروف یکبار مصرف بر رشد چشمگیر آن شرکت در طول دهه 1990 نظارت داشت.

کاواموتو در اوایل زندگی اشتیاق خود را به ماشین پیدا کرد و به عنوان دانشجوی مهندسی در دانشگاه توهوکو در سندای، باشگاهی را سازماندهی کرد که اتومبیل‌های به جا مانده از نیروهای اشغالگر ایالات متحده را تعمیر می‌کرد.

کاواموتو صنعتگر افسانه‌ای هوندا سوئیچیرو را به خاطر روحیه و علاقه‌اش به اتومبیل‌های مسابقه‌ای بت کرد و پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد در سال 1963، برای کار در بخش تحقیق و توسعه شرکت خودروسازی هوندا رفت.

شهرت به عنوان یک مهندس با استعداد، سرآمد به عنوان طراح موتورهای اتومبیل های مسابقه ای هوندا.

موتور هوندا کاواموتو در سال 1981 مدیر هوندا، در سال 1989 مدیر ارشد اجرایی و در سال 1990 رئیس جمهور شد.

موتور هوندا

به عنوان رئیس جمهور، نحوه تشخیص جیوه قرمز کاواموتو از مدیریت سنتی به سبک اجماع اجتناب کرد و خود را مسئول تصمیماتی دانست که می گرفت.

اگرچه او اغلب به عنوان ساینده شناخته می‌شد و مسلماً سرهم‌کردن با موتورهای اتومبیل را به فکر مدیریت یک شرکت ترجیح می‌داد، اما بی‌تردید حس شدیدی برای تجارت از خود نشان داد.

پس از انفجار اقتصاد «حبابی» آسیب‌پذیر دارایی‌های لباس مجلسی دخترانه جدید آسیب‌پذیر ژاپن در اوایل دهه 1990، کاواموتو تصمیم گرفت تاکید بیشتری بر بازاریابی داشته باشد.

  • منابع:
    1. Honda Motor Company, Ltd
  • تبلیغات: 
    1. خواص آلو خشک شده بر روی درخت
    2. پارچه استفاده شده در جوراب پیاده روی
    3. شلوار به عنوان یک لباس محبوب زنان
    4. طوطی که به علت قاچاق مواد مخدر دستگیر شد