مصرف پسته فیض آباد از پیری زودرس در بانوان جلوگیری می کند

مطالعه‌ای در سال 2020 نشان داد که مصرف روزانه 1.5 اونس پسته فیض آباد به کاهش شاخص توده بدنی (BMI) و دور کمر در مردان و زنان مبتلا به چاقی کمک می‌کند، در مقایسه با گروه کنترلی که هر روز یک وعده پسته اضافی نمی‌خوردند.

در اینجا درباره مزایا و معایب اندازه گیری BMI بیشتر بدانید.

برای سلامت قلب مهم است. یک بررسی سال 2016 نشان می دهد که خوردن پسته فواید قلبی عروقی زیادی دارد. پسته می تواند به کاهش فشار خون و کلسترول کمک کند و خطر مشکلات قلبی عروقی را کاهش دهد.

این واقعیت که آنها سرشار از آنتی اکسیدان هستند ممکن است به محافظت در برابر بیماری قلبی نیز کمک کند.

پسته

یک تجزیه و تحلیل در سال 2015 از 21 مطالعه منبع معتبر گزارش می دهد که خوردن آجیل ممکن است به طور قابل توجهی فشار خون را در افراد بدون دیابت نوع 2 کاهش دهد. پسته بیشترین تأثیر را در بین تمام آجیل های آزمایش شده در کاهش فسفر سیستولیک و دیاستولیک خون داشت.

برای تعادل قند خون مفید است، پسته شاخص گلیسمی پایینی دارد، بنابراین پس از خوردن آن باعث افزایش شدید قند خون نمی شود. علاوه بر این، آنها سرشار از آنتی اکسیدان ها، کاروتنوئیدها و ترکیبات فنلی هستند که همگی می توانند به کنترل قند خون کمک کنند.

تحقیقات از این پیشنهاد حمایت می کند که خوردن پسته می تواند به کاهش خطرات مرتبط با دیابت کمک کند.
مطالعه‌ای در سال 2017 نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای، غنی از روغن زیتون و پسته اضافی، به کاهش دیابت بارداری کمک می‌کند، در حالی که یک متاآنالیز در سال 2020 نشان می‌دهد که مغز پسته ممکن است باعث کاهش قابل توجهی در سطح گلوکز خون ناشتا شود.

کاهش خطر سرطان روده بزرگ، پسته به دلیل داشتن فیبر بالا ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها مانند سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

دانشمندان این موضوع را در سال 2017 در یک تحقیق معتبر نشان دادند که نشان داد بو دادن آجیل بر مزایای سلامتی آنها در رابطه با سلول های سرطانی روده بزرگ تأثیر نمی گذارد.