نوشیدن چای زرین قوطی فلزی ریکاوری را پس از یک تمرین شدید تسریع می کند

بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی غذایی و آنتی اکسیدان های مفید برای بدن که مهمترین آنها عبارتند از: اپی گالوکاتچین گالات، تافلاوین، تیوروبژن و اسید آمینه تیانین است.

مسئول ایجاد احساس آرامش ناشی از مصرف چای زرین قوطی فلزی هستند. همچنین حاوی کافئین به مقداری مشابه آنچه در چای سبز یافت می شود.

ضرر چای ضرر نوشیدن چای است.مضرات نوشیدن چای در مقادیر زیاد برخی از آسیب هایی که ممکن است در اثر نوشیدن چای ایجاد شود ذکر شده است.

کاهش جذب آهن چای منبع غنی از تانن یا ترکیب تانن است که با عنصر آهن موجود در غذاها مرتبط است که ممکن است باعث کاهش آن شود.

چای

جذب در دستگاه گوارش افزایش احساس اضطراب، تنش و کمبود خواب افزایش مصرف کافئین در چای بیش از حد طبیعی می تواند باعث احساس تنش و کمبود خواب شود.

از آنجایی که باعث کاهش تولید هورمون ملاتونین می شود که باعث کم خوابی می شود و در صورت مشاهده این علائم، باید نوشیدن چای را کاهش دهید یا جایگزین چای بدون کافئین مصرف کنید.

اسید معده و برگشت آن به مری باعث احساس سوزش معده می شود.چای به دلیل داشتن تانن یا تانن است و همین باعث بروز علائم تهوع و درد معده می شود و مصرف زیاد چای و مداوم باعث می شود.

سردردهای مزمن و مقادیر زیاد آن نیز ممکن است باعث سرگیجه شود. با این حال، این عارضه جانبی نادر است و تنها در صورتی رخ می‌دهد که چای در مقادیری از 6 تا 12 فنجان، معادل 1.4 تا 2.8 لیتر مصرف شود.

با خوردن آن بعد از غذا، بر اساس بررسی منتشر شده در مجله ایمنی دارو در سال 2008. جذب آهن غیر هم، اما نوشیدن آن حداقل یک ساعت پس از خوردن غذا، جذب آهن را به همان میزان کاهش نمی دهد.

با توجه به آنچه در یک مطالعه کوچک ذکر شد که نتایج آن در مجله آمریکایی تغذیه بالینی در سال 2017 منتشر شد و بنابراین زمان مصرف چای برای حفظ سطح آهن به ویژه برای کسانی که از آهن رنج می برند مهم است