هدیه کفش شاهین مردانه موجب ازدواج نافرجامی شد

به طور شگفت انگیزی حداقل نشانه های ظاهری، ادراک کنندگان را به قضاوت دقیق شخصیت، وضعیت یا سیاست دیگران سوق می دهد. ما دقت افراد را در قضاوت درباره ویژگی‌های یک فرد ناشناس، تنها بر اساس کفش‌هایی که اغلب می‌پوشد، بررسی کردیم.

شرکت‌کنندگان عکس‌هایی از کفش شاهین مردانه خود ارائه کردند و طی یک جلسه جداگانه اقدامات گزارش خود را تکمیل کردند. کدنویس ها کفش ها را در ابعاد مختلف ارزیابی کردند و مشخص شد که این رتبه بندی ها با ویژگی های شخصی صاحبان آن ها ارتباط دارد.

گروه جدیدی از شرکت کنندگان به طور دقیق سن، جنسیت، درآمد و اضطراب دلبستگی صاحبان کفش را تنها بر اساس تصاویر قضاوت کردند. در واقع می توان از کفش ها برای ارزیابی دیگران استفاده کرد، حداقل در برخی حوزه ها.

◄ رتبه بندی کفش ها با ویژگی های شخصی صاحبان کفش مرتبط است. ◄ سن، درآمد و اضطراب دلبستگی را می توان از روی عکس کفش یک فرد قضاوت کرد. ◄ کفش‌ها اطلاعات نازک اما مفیدی را در مورد پوشندگانشان منتقل می‌کنند.

مردم از کفش برای استنباط ویژگی های دیگران استفاده می کنند. صاحبان کفش‌هایی می‌پوشند که تصویری عمومی را ارائه می‌دهند – اما این تصویر به‌طور اساسی با آنچه که با پرسشنامه به ما می‌گویند متفاوت است.

ناظران عموماً تصویری را که کفش‌پوش منتقل می‌کند، دریافت می‌کنند، اما با انجام این کار ممکن است فریب بخورند.

با این حال، اگر یک صاحب کفش عمداً تصویری فریبنده ایجاد نکند، کفش ها می توانند منبع اطلاعاتی قابل اعتمادی باشند. ما هنوز نمی دانیم که آیا عدم تطابق بین رتبه بندی های خود-دیگر به دلیل فقدان آن است یا خیر.

مطالعه حاضر با تمرکز بر ارتباط بین کفش و ادراک فرد، یافته های موجود را گسترش می دهد. ما بر اساس کفش‌هایی که فرد می‌پوشد، صحت درک افراد را آزمایش کردیم و متوجه شدیم که افراد برای قضاوت در مورد ویژگی‌های دیگران از کفش استفاده می‌کنند، اما این استنباط‌ها همیشه دقیق نیستند.