هل سبز 20 گرمی در مربای فاسد شده موجب مرگ کودکی شد

مصرف ادویه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و ضد التهاب به درمان بیماری ها کمک می کند. هل یکی از این ادویه هاست. لذا این مطالعه با هدف تعیین تأثیر مکمل هل بر چربی های سرم، شاخص های گلیسمی و فشار خون در زنان پیش دیابتی انجام شد.

ما هیچ کاهش معنی‌داری در فشار خون سیستولیک و دیاستولیک، شاخص‌های گلیسمی و لیپیدهای سرم در گروه  هل سبز 20 گرمی در مقایسه با گروه دارونما مشاهده نکردیم.

مکمل هل سبز ممکن است اثر محافظتی بر سطح در افراد پیش دیابتی داشته باشد. برخی از پارامترهای خون را در این افراد بهبود می بخشد. با این حال، اثرات آن متفاوت از دارونما نیست.


دیابت یکی از چالش های بهداشتی در جهان است و تشخیص آن در مراحل اولیه می تواند بار اقتصادی این بیماری را بر جامعه کاهش دهد. رشد جمعیت، شهرنشینی، افزایش شیوع چاقی و کاهش فعالیت بدنی باعث افزایش شیوع دیابت و پیش دیابت در سراسر جهان شده است.

شناسایی پیش دیابت و تغییر سبک زندگی به به تاخیر انداختن خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی عروقی کمک می کند. علاوه بر این، بسیاری از مطالعات نشان داده اند که تغییر رژیم غذایی یا مداخله دارویی می تواند خطر ابتلا به دیابت را در افراد پیش دیابتی به تعویق بیندازد.

بیشتر ادویه ها به طور سنتی اثرات دارویی و درمانی بر روی انسان داشتند، اما امروزه یافتن شواهد علمی در مورد این اثرات ادویه ها چالش برانگیز شده است. چندین مقاله مروری در مورد داروهای گیاهی از جمله ادویه ها نوشته شده است.

علاوه بر این، مصرف ادویه برای مزایای آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن مورد مطالعه قرار گرفته است. یکی از این ادویه ها که دارای عوامل آنتی اکسیدانی بسیار متنوعی است هل است. هل از خانواده زنجبیل  است و نام علمی آن است.

نتایج مطالعات مختلف نشان داده است که فلاونوئیدهای هل، که عمدتاً ترپنوئیدها هستند، مسئول مزایای آنتی اکسیدانی و دارویی بالای ادویه هستند. آنها همچنین به این واقعیت اشاره می کنند که فلاونوئیدها در مکانیسم های مختلفی عمل می کنند

مطالعات محدودی اثرات هل را بر روی افراد انسانی بررسی کرده است. یکی از این مطالعات نشان داد که مکمل هل به طور مطلوب پروفایل لیپیدی آتروژنیک را تغییر داد.