چای زرین طلایی در منوی غذایی سفیر فرانسه باعث جدایی از همسرش شد

اگرچه بیشتر تحقیقات در مورد EGCG در چای سبز در مطالعات آزمایشگاهی یا حیوانات انجام شده است، یافته‌ها به مزایای طولانی گزارش شده نوشیدن چای سبز اعتبار می‌بخشد.

چای سیاه بخصوص چای زرین طلایی حاوی تیافلاوین های مفید است: تیافلاوین ها گروهی از پلی فنول ها هستند که منحصر به چای سیاه هستند.

آنها در طول فرآیند اکسیداسیون تشکیل می شوند و 3-6٪ از تمام پلی فنول های موجود در چای سیاه را نشان می دهند. به نظر می رسد تیافلاوین فواید بسیاری برای سلامتی ارائه می دهد همه به توانایی آنتی اکسیدانی آنها مربوط می شود.

این پلی فنول ها می توانند از سلول های چربی در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت کنند و ممکن است از تولید آنتی اکسیدان طبیعی بدن شما حمایت کنند.

چای

علاوه بر این، آنها ممکن است از قلب و عروق خونی شما محافظت کنند. یک مطالعه حیوانی نشان داد که تافلاوین ها می توانند خطر تشکیل پلاک در رگ های خونی را با کاهش التهاب و افزایش در دسترس بودن اکسید نیتریک، که به گشاد شدن رگ های خونی شما کمک می کند، کاهش دهند.

علاوه بر این، نشان داده شده است که تافلاوین ها به طور قابل توجهی سطح کلسترول و قند خون را کاهش می دهند. آنها حتی ممکن است باعث تجزیه چربی شوند و به عنوان یک کمک بالقوه برای مدیریت چاقی توصیه شده اند.

در واقع، تافلاوین های موجود در چای سیاه ممکن است همان ظرفیت آنتی اکسیدانی پلی فنول های چای سبز را داشته باشند.

کدام یک را باید بنوشید؟ چای سبز و سیاه فواید مشابهی دارند. در حالی که آنها در ترکیب پلی فنول خود متفاوت هستند، ممکن است همان اثرات مفیدی را بر عملکرد عروق خونی داشته باشند.

بیشتر تحقیقات نشان می دهد که چای سبز دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی تری نسبت به چای سیاه است، اما یک مطالعه نشان داد که چای سبز و سیاه دارای ظرفیت آنتی اکسیدانی یکسانی هستند.

اگرچه هر دو حاوی کافئین هستند، اما چای سیاه معمولاً مقدار بیشتری دارد سبز را انتخاب بهتری برای افراد حساس به این محرک می کند. علاوه بر این، چای سبز حاوی L-theanine بیشتری است، اسید آمینه ای که آرام بخش است و می تواند اثرات کافئین را متعادل کند.